Vanal... n samenvattinkjeee - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Hanne Gemert - WaarBenJij.nu Vanal... n samenvattinkjeee - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Hanne Gemert - WaarBenJij.nu

Vanal... n samenvattinkjeee

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

13 Februari 2008 | Frankrijk, Bordeaux

Frans GSMNR: O643756871 (ma volges mij moet er +33 voor komen staan en de eerste 0 weg)

bezoek: dune du pilat met 5 andere dametjes
aangezien t hier toch zo multicultureel is zijn we dus ook met 3 engelse, en n duitse en dan elke uit bels dune du pilat gaan bezoeke... magnefiek!! echt prachtig!
die natuur wouw!!
de treinreis begon al goed... aangezien elke en ik geen betalingsmogelijkhede hebbe buite cash wast voor ons al n avontuur op zich om treinticketjes te bemachtigen! halleluja ... dan maar snel aant locket maaar ohhh wat een rij... en jawel nog maar 15 min om de trein te hale...
steek snel voor elke... neee hanne da doe ik ni... oh jawel huppaa trek elke onder de hekke door... voila
krege we daar n preek van de dame achter t locket da we gewoon moeste aanschuive maar omda ze zo vriendelijk was en zag da wij buitelanders ware zag ze het door de vingers...
toen snel snel de trein vinde en aangezien die engelse ni van de snelste zijn hallelujaaa miste we em bekan!
dan trein--> boordevol volges mij hadde we beter t dak op gekrope ofzo we ware net sardientjes in n blik! hele tij moete rechtstaan

maar we hebbe goed gelache en de reis verliep snel!
aangekome in ARCACHON... op zoek naar ons vervoer na dune du pilat... met geluk ineens hoppa de bus voor ons neus...
aangekome in dune du pilat lekker schoene uit en hoppaaa de duinachtigeberg beklimmeee,... gelache da we gedaan hebbe en fotos gemaakt wouw!
we kwame erachter da onze conditie toch ni is wa ie moest zijn... dus t besluit van hanne en eva (ons duitsertje) lekker gaan jogge bij trugkomst:)

(geen idee wrom dak zoiets beslist heb want amaaai;))

ma goed lekker de duin/berg beklomme vant uitzicht genote, vant zand genote en van de heerlijke zon natuurlijk!

trugreis--> ook de stad arcachon bezocht, maar veel te toeristisch voor ons... wel op t strand gewandeld en t water bewonderd...

's avonds genote van n afrikaanse maaltijd!
Ibrahim ons afrikaantje van op de gang had voor elke en mij gekookt
helaas voor mij zat er tonijn in zijn salade en t vlees was ook alles behalve lekker ma kom... de rest heeft zeker gesmaakt en omdat hanne beleefd wilde zijn heeft ze zelfs TONIJN gegete:o!!! ja k sta versteld van mezelf! ni dak het lekker von ofzo ma k heb netjes mijn bord leeg gegete...

verderssss: ons eerste schooldagje...

WAT IS MICH DA HIER VOOR IETS!
ten eerste was de docent of beter gezegd prof ni ingelicht da wij ginge kome dusss daar zate we dan...
wij, belgische dames, netjes op tijd in de les,... niemand te zien,... toen de prof wa doen jullie hier? wij alles uitgelegd hij zo van oki ma je gaat er niets van snappe dus ja eik best demotiverend ma toch....
toen kwartier later... nog geen klasgenote te zien... wij op dn duur ma gevraagd van eum moet de les ni beginne,... hij euhm ja ma ze hebbe pauze wij huh pauze... blijkbaar ist hier dus de gewoonte da de les later start dan op t papier staat ma goed...
eenmaal de les bezig... snapte we inderdaad niets van wat er gezegd werd hahaha
TEN TWEEDE: onze klasgenootjes bestaan uit n reeks oudere dames:o jaa hoor je leest het goed... oudere dames van in de 30/40 en volges mij zelfs 50:o
geen idee ma normaal leek ons da ni...
geen enkele jongere zoas ons
blijjkbaar is da hier normaal achterafgezien....

en we moeste ons ook nog voorstelle ook nog... ma blijkbaar had de prof er fun in om extra moeilijke woorde te gebruike want enkele klasgenoten liete blijke da het ni tof van de docent was da hij zo les gaf..

goedddd wij de moed erin gehoude... huppa na de volgende les...
en whihaaaa gelukkig maar deze vrouw was super vriendleijk en duidelijk wel ingelicht!!
ze sprak heel rustig en langzaam en vroeg verschillende kere of we het begrepen
het was ook een zeer interessant vak en iets wat we ook al in belgie gehad hadde dus we goed konden volge....

nouuu we houde er de moed in gaan gewoon deze week verders na de les gaan hopelijk met als resultaat dat we na 3 weke les ... beter frans spreke en verstaan!!!

vanaaf: op stap met de engelse naar een erasmusfuif-achtig iets...
mense ontmoete!!!


ohh en ben ondertusse al gaan jogge en jaaa hanne heeft ongelooflijk veel spierpijn er aan overgehoudee...
maaaar ik ga volhoudee!! same met eva!

--> de mense hier doen veel aan sport!

voilaaaa... weer up 2 date...

bisous

ps: wouwwww BORDEAUX is grootttt:o
en de winkels zijn prachtig en wouwww zoveel winkelsssss....

pss: t ete bevalt me nog altij ni echt ofja t vlees dan toch niet...

psss: ben voort eerst mene was zelf aant doen... zal maar es gaan zien hoe hij eruit ziet (wasmachine is hier precies echt super oud!!!)

  • 13 Februari 2008 - 16:21

    Lotte :

    hey Hanne! Alles goe daar? Hier is alles in orde! Mijn gastgezin is fijn, de Spaanse les valt goed mee, het weer is hier veel warmer dan verwacht en de stad is mooi en levendig! Over een week gaan we naar het appartement waar wij drie samen zullen zitten met 9 Hollanders! Dan beginnen we ook met onze stage, dus daar kijken we al naar uit!
    Hoe vlot het daar met het Frans? Al veel gefeest? Veel mensen leren kennen?
    Vele groetjes aan Elke, ennnnnnnnnnn hopelijk tot binnekort!
    Beso uit Quito!

  • 13 Februari 2008 - 16:24

    Roel:

    mooi mooi
    ;)
    alé belgie is dus beter qua niveau van scholen dus...
    mja ik weet nog da toen ik naar parijs ging met school voor paar dagen dak elken dag in de mc donalds zat of in de quick:p
    da eten is beter te vertrouwen hehehehe
    alé ni teveel willen doen in ene keer met da sporten he... da je geen verrekking krijgt ofzo...
    ge moet da wa opbouwen
    en goe opwarmen:p

  • 13 Februari 2008 - 17:11

    Sanne:

    Heeeeeeeeeeeeey Hannetje

    Simone en ik gaan derest van de meiden meetrekken om hopelijk zo ergens in mei op bezoek te komen. Aan je verslagjes te lezen lijkt het me daar heel erg gezellig. Wel perfect dat het daar allemaal zo fantastisch meevalt eh!
    Hier is het ondertussen weeral mistig en koud, maar het weekend belooft zon. Dus het spannende wat ik dan ga doen is... fietsen YEAH!!
    Allez ik ben al uitverteld, nog veel plezier daar eh!!!

    -x- sannnn

  • 13 Februari 2008 - 17:21

    Nico:

    hey leveke hoe ist in frankrijk?
    amuseer u maar en maak er het beste van
    groetjes xxxxxxxxx

  • 13 Februari 2008 - 19:29

    Bieke:

    Zo te zien gaat alles daar goed!
    Hoe is het met je was afgelopen?
    Het is hier maar rustig zonder jou en Nele!
    Veel amusement nog en tot mails!

    Dikke kus.

  • 14 Februari 2008 - 15:06

    Debbie:

    Hannetje,
    echt leuk om je verhalen te lezen. en ik vind je kamer echt leuk (vooral het roos;-))
    En zoals we toen in neerpelt bij buonomatto gezegd hebben: we komen naar bordeaux tijdens de paasvakantie eh!!! da is beloofd

    veel plezier daar en niks doen wat ik ook niet zou doen eh

    Groetjes

  • 14 Februari 2008 - 16:25

    Ann:

    Hey hannetje,
    fijn om te leze da alles goe met je gaat! ik wil je even een happy valentine wensen! amuseer je ginder nog ma wa!!!!
    dikke zoen vanuit het boerige (zoals gij het zegt :p) hamont!
    xxx Ann

  • 15 Februari 2008 - 12:03

    Heey Hanne:

    Hmm het is goed om te hore da het daar goed bevalt! Ik zit nu op school, lekker saai in de studie! hmm ik ben echt jaloers al sik die fotos van je zie op je parfyflock aan het strand :)
    Ik zal straks als ik terug thuis ben je franse nr in mn telefoon zette. Het franse ete zeg je da je da ni ligt.. vertel eens ben wel benieuw wat voor ete ze daar ete haha.

    Nou nog heel veel succes!
    Veel liefs Josje

  • 15 Februari 2008 - 15:22

    Nelo Pelo:

    Ah ons Hannie Pannie, daar bij jou loopt het precies ook nog allemaal vlotjes ;-) Zit hier met zo ene chococappucino en moest aan jou denkenen!
    Ik ga hier dadelijk ook mijne was doen, voor de eerste keer in mijn leven (ja ja schaam op mij...) Heb mijn eerste stage week toch ook al overleefd en volgende week beginnen mijn spaanse lesje :)

    Tot gauw mevrouw!
    Nelo

  • 16 Februari 2008 - 19:14

    Dorien:

    Hey Hanne,

    ik ben blij te horen dat alles goed gaat met je !! amuseer je nog goed hé!

    liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bordeaux

Mijn eerste reis

dagggg lieve mensjes,

t eerste verslag vanuit Bordeaux:
wat een geklungel maaaar uiteindelijk na en lange weg hebbe we dus n beetje bezit van internet

hopelijk gaat dit verandere zodra papa zijn werk doet haha

nouuu aankomst: prachtig!! geweldige stad en omgeving!
(natuurlijk nog verder verkennen)
tis hier mega multicultureeel echt!
en veeeeeel bedelaars ma goed
daar gaat onze eerste blunder:

een kerel kwam dus elke om geld vrage maar aangezien we met een taalbarriere zitte verstonde we een ruilactie hahahah
DUS NIET HET GEVAL!
elke geeft em ne euro en hupppaaa meneer koopt er n zakje chips van voor ons neus!!!!
wij stonde perplex!!!!!!!!!!

gelache da we hebbe!!!!

we zijn al van village gewisseld
van VUIL,VIES EN KRUIPKOT naar n wat beter plek die ons positief stemt!

t volk is erg vriendelijk!
school=aangenaam en erg bezorgd! zeer leuke en mooie plek (speciaal gebouw!!)

verderssss de mense hier hebbe ongelooflijk rare eetgewoontes daar zijn we al achter!

voilaaa da wast voor de eerste dage!

bisous!!


Erasmus
Een droomland waar ik mag gaan studeren en tegelijkertijd het land wat kan verkennen. Ik hoop op 5 heerlijke maandjes en ik ga mijn vriendjes en vriendinnetjes missen.


speciaal voor t internationaal klasje:
MENSJESSS DOE T GOED DAAR!!!
maak er 5 schitterende maandjes van! k verwacht super leuke spannende wilde verhale bij terugkomst!! succes!!!!!

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

WAT ALSSS...

02 Juni 2008

aAAAAHHHHHHHH

15 Mei 2008

verdersss...

09 Mei 2008

eindelijk?

02 April 2008

stagefun+bezoekavonture
Hanne

dagggg lieve mensjes, t eerste verslag vanuit Bordeaux: wat een geklungel maaaar uiteindelijk na en lange weg hebbe we dus n beetje bezit van internet hopelijk gaat dit verandere zodra papa zijn werk doet haha nouuu aankomst: prachtig!! geweldige stad en omgeving! (natuurlijk nog verder verkennen) tis hier mega multicultureeel echt! en veeeeeel bedelaars ma goed daar gaat onze eerste blunder: een kerel kwam dus elke om geld vrage maar aangezien we met een taalbarriere zitte verstonde we een ruilactie hahahah DUS NIET HET GEVAL! elke geeft em ne euro en hupppaaa meneer koopt er n zakje chips van voor ons neus!!!! wij stonde perplex!!!!!!!!!! gelache da we hebbe!!!! we zijn al van village gewisseld van VUIL,VIES EN KRUIPKOT naar n wat beter plek die ons positief stemt! t volk is erg vriendelijk! school=aangenaam en erg bezorgd! zeer leuke en mooie plek (speciaal gebouw!!) verderssss de mense hier hebbe ongelooflijk rare eetgewoontes daar zijn we al achter! voilaaa da wast voor de eerste dage! bisous!! Erasmus Een droomland waar ik mag gaan studeren en tegelijkertijd het land wat kan verkennen. Ik hoop op 5 heerlijke maandjes en ik ga mijn vriendjes en vriendinnetjes missen. speciaal voor t internationaal klasje: MENSJESSS DOE T GOED DAAR!!! maak er 5 schitterende maandjes van! k verwacht super leuke spannende wilde verhale bij terugkomst!! succes!!!!!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 18186

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 20 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: